fbpx
ISTOTEXNIKI
WEB SOLUTIONS

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Αύξηση τζίρου κατά 480% στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στην Ελλάδα άγγιξε τα 2,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2012 έναντι 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ την περασμένη χρονιά (αύξηση 61%). Συγκεκριμένα, φέτος συνολικά 1,9 εκατ. Ελληνες (από 1,5 εκατ. το 2011) αγόρασαν online προϊόντα ή υπηρεσίες, ενώ κατά μέσο όρο οι καταναλωτές πραγματοποίησαν σε ετήσια βάση 20 αγορές μέσω διαδικτύου συνολικής αξίας 1.600 ευρώ (από 15 αγορές συνολικής αξίας 1.200 ευρώ το 2011). Λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη του τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών της πενταετίας 2008-2012, τότε αυτή παρουσιάζει μια θεαμτική αύξηση της τάξεως του 480%.

 

Οσον αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράστηκαν ηλεκτρονικά, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στον κλάδο των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, οι οποίες βρέθηκαν στην πρώτη από την τρίτη θέση. Σημαντική ήταν η αύξηση στα είδη ένδυσης και υπόδησης (από τη δέκατη στην πέμπτη θέση) λόγω των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών για αγορά επώνυμων (αλλά ταυτόχρονα) φθηνών προϊόντων που ήδη προσφέρουν αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα με την μορφή των Shopping Clubs πλέον στην κατηγορία αυτή. Αντίστοιχα, το 81% των  online-καταναλωτών συνεχίζουν να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες εκπτωτικών κουπονιών, ενώ το 61% αυτών πραγματοποιούν αγορές από τα συγκεκριμένα sites.  Αξιοσημείωτη είναι πλεόν η εμφάνιση για πρώτη φορά μεριδίου στις ηλεκτρονικές αγορές των υπηρεσίες που σχετίζονται με τις τηλεπικοινωνίες, τις ασφάλειες, την ενοικίαση και πώληση, τα χρηματοοικονομικά και τα νομικά.

Η μεγάλη σημασία του διαδικτύου για τις αγορές καταγράφετε επίσης από την τάση ότι οι on-line καταναλωτές για το 50% των αγορών τους που έκαναν το 2012 σε φυσικά καταστήματα είχαν ψάξει, συγκρίνει προϊόντα, και κάνει έρευνα αγοράς στο Internet πριν κάνουν την αγορά. Ενδιαφέρον θα είχε, εαν μελλοντικά το ELTRUN θα μπορούσε να εμπλουτίσει  την έρευνά του και με το ποσοστό των κατόχων έξυπνων κινητών συσκευών που χρησιμοποιούν συχνά τις συσκευές τους μέσα σε ένα κατάστημα, για να ανακτήσουν πληροφορίες για τις τιμές των προϊόντων και στη συνέχεια να το παραγγείλουν (εκτός του καταστήματος) μέσω του διαδικτύου, δηλ. να πραγματοποιούνShowrooming.

Όσον αφορά τη χρήση του πολυκαναλικού δικτύου διανομής των διαδικτυακών καταστημάτων, το ποσοστό παραλαβής των προϊόντων από τα φυσικά σημεία πώλησης (Pick-up Rate), τα οποία παραγγέλθηκαν από τους καταναλωτές μέσω διαδικτύου, ανέρχεται στο 28%.

 

ΠΗΓΗ:https://neoecommerce.gr/2012/12/05/%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%B1%CF%8D%CE%BE%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B6%CE%AF%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1/

ΚΛΕΙΣΙΜΟ