fbpx
ISTOTEXNIKI
WEB SOLUTIONS

Οι Έλληνες καταναλωτές υιοθετούν το e-banking και οι τράπεζες το ενισχύουν

Δημοφιλέστερη μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών γίνεται σταδιακά η διεκπεραίωση των τραπεζικών συναλλαγών μέσω της ηλεκτρονικής οδού, αν και η Ελλάδα σε θέματα e-banking μακράν απέχει από τις λεγόμενες «ώριμες» αγορές της ΕΕ.Η θετική υποδοχή που επιφυλάσσουν οι Ελληνες καταναλωτές στο e-banking, κάθε άλλο παρά έχει διαφύγει της προσοχής των ίδιων των τραπεζών, οι οποίες, όχι μόνο έχουν επενδύσει πολλά στον εν λόγω τομέα, αλλά συνεχίζουν, εν μέσω κρίσης, να ενισχύουν τις κινήσεις τους στον τομέα της ηλεκτρονικής τραπεζικής.Επόμενο βήμα για τράπεζες και καταναλωτές είναι η μετεξέλιξη του κινητού τηλεφώνου, αλλά και των tablets, σε ψηφιακό πορτοφόλι, μέσω των λεγόμενων ανέπαφων συναλλαγών, επί των οποίων θα πρέπει να αναμένονται εξελίξεις από το φθινόπωρο.

Ηδη, οι μέχρι σήμερα επιδόσεις των ελληνικών τραπεζών στον τομέα της ηλεκτρονικής τραπεζικής είναι κάθε άλλο παρά αμελητέες, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο πλαίσιο του συνεδρίου Digital Banking Money Conference που διοργάνωσε η εταιρεία Ethos Media.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Παράδειγμα αποτελεί η Εθνική Τράπεζα, η οποία βλέπει τους χρήστες των υπηρεσιών i-bank Internet και Phone Banking να αυξάνονται με ετήσιους ρυθμούς της τάξης του 20%, έχοντας φθάσει ήδη του 600.000 εγγεγραμμένους χρήστες. Περαιτέρω, 35.000 κάτοχοι smartphones έχουν «κατεβάσει» την εφαρμογή του i-bank Mobile Banking, ενώ συνολικά μέσω των ψηφιακών καναλιών έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 45 εκατ. συναλλαγές αξίας 19 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο συνέδριο ο κ. Γιώργος Καμέτας, ειδικός συνεργάτης συναλλακτικής τραπεζικής του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, η δε εμπειρία από τη λειτουργία των i-bank stores είναι εξαιρετικά ενθαρρυντική με περισσότερες από 1 εκατ. επισκέψεις στα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας, δεκαπενταπλάσιο αριθμό ενεργοποιήσεων internet banking, περισσότερα από 17.000 μέλη στο i-bank store club.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΑΦΕΣ

Πρωτοπόρος στην ηλεκτρονική τραπεζική είναι για την ελληνική αγορά η Eurobank, η οποία, σε συνεργασία με τη Mastercard, έχει λανσάρει κάρτες, μέσω των οποίων είναι εφικτές οι ανέπαφες συναλλαγές. Η Τράπεζα μάλιστα ετοιμάζεται από τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει και την έκδοση αντίστοιχων πιστωτικών καρτών, σε συνεργασία με τη Visa, ενώ τον Μάιο λάνσαρε τις πρώτες mini πιστωτικές κάρτες Mastercard για ανέπαφες συναλλαγές που τοποθετούνται στην πίσω πλευρά ενός κινητού.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο συνέδριο ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Eurobank κ. Τάσος Πανούσης, σήμερα στην ελληνική αγορά υπάρχουν σε κυκλοφορία 45.000 κάρτες ανέπαφων συναλλαγών, με στόχο να προσεγγίσουν τις 80.000 έως τα τέλη του 2013.

Οι κάρτες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε 1.000 τερματικά σε μεγάλα αστικά κέντρα, αριθμός, ο οποίος, μέχρι το τέλος της χρονιάς, μπορεί να φθάσει τα 3.000 τερματικά.

Στόχος της Eurobank είναι η διείσδυση σε αγορές, όπου μέχρι σήμερα κυριαρχεί η χρήση των μετρητών, όπως διόδια, περίπτερα, καφετέριες και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Οι ανέπαφες πληρωμές, που πραγματοποιούνται σήμερα σε 51 χώρες διεθνώς και σε 27 χώρες της Ευρώπης, αφορούν πληρωμές μέσω καρτών, χωρίς πλέον να απαιτείται η τοποθέτηση του πλαστικού στο τερματικό προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή, με τον τζίρο των ανέπαφων συναλλαγών να ενισχύονται κατά 400% σε έναν χρόνο.

Θυμίζουμε ότι με τις ανέπαφες συναλλαγές αρκεί να πλησιάσει ο συναλλασσόμενος την κάρτα του κοντά στο τερματικό και η συναλλαγή ολοκληρώνεται σε μόλις 5 δευτερόλεπτα, ενώ με τις «παραδοσιακές» κάρτες πληρωμών μία συναλλαγή ολοκληρώνεται σε 27 περίπου δευτερόλεπτα.

Στα πλεονεκτήματα περιλαμβάνονται η μεγαλύτερη ευκολία για τις συναλλαγές που σήμερα γίνονται με «ψιλά», η εξοικονόμηση χρόνου και κυρίως η μείωση του κόστους διαχείρισης μετρητών (το κόστος αυτό ισούται με το 2,5% του συνολικού τζίρου των εμπόρων).

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ

Διεύρυνση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά του e-banking διεκδικεί και η Citi, της οποίας οι διαδικτυακοί πελάτες ήδη αριθμούν περί τις 200.000. Ως «πιλότος» για την ενεργότερη παρουσία της Citi στην ηλεκτρονική τραπεζική λειτουργούν τα πέντε e-Corners, που ήδη λειτουργεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα e-Corners είναι τελευταίας τεχνολογίας χώροι εργασίας, που δημιουργήθηκαν από τη Citibank στα καταστήματά της, ακολουθώντας τη «shop-in-shop» λογική. Στο πρώτο δεκάμηνο της λειτουργίας τους τα e-Corners έχουν πραγματοποιήσει 10.000 εκπαιδεύσεις σε πελάτες, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί περί τις 8.000 εγγραφές σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής της Citi. Στόχος είναι ο αριθμός να διαμορφωθεί στους 1.000 μηνιαίως, ενώ στα πλάνα της τράπεζας είναι το δίκτυο των e-Corners να διευρυνθεί σταδιακά και ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα εκδηλώνεται.

Σήμερα από τους 700.000 πελάτες της τράπεζας στην ελληνική αγορά, το ένα τρίτο είναι γραμμένοι στις on line υπηρεσίες. Μάλιστα, οι e-banking χρήστες της Citi στην Ελλάδα είναι τέσσερις φορές περισσότεροι απ’ ό,τι τρία χρόνια πριν (εκ των οποίων το 72% είναι άντρες και το 28% γυναίκες).

Οι πιο δημοφιλείς συναλλαγές μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής είναι οι μεταφορές χρημάτων, ο έλεγχος υπολοίπου, οι πληρωμές λογαριασμών και η πληρωμή πιστωτικών καρτών.

Ερευνα για τη χρήση υπηρεσιών e-banking

Από έρευνα που παρουσίασε η εταιρεία Pollfish – η οποία ωστόσο έγινε σε ένα μικρό δείγμα 300 χρηστών smartphones – 1 στους 2 απάντησε ότι κάνει χρήση υπηρεσιών e-banking. Κύρια χρήση να είναι η ενημέρωση και πληρωμή λογαριασμών, ενώ 8 στους 10 απάντησαν ότι πραγματοποιούν κάτω από 10 συναλλαγές τον μήνα.

Το 90% όσων χρησιμοποιούν e-banking υπηρεσίες δήλωσαν ικανοποιημένοι, ενώ το 70% όσων δεν το χρησιμοποιούν υποστήριξαν πως δεν τους ενδιαφέρει να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον. Mobile banking υπηρεσίες χρησιμοποιούν μόλις 3 στους 10 που συμμετείχαν στην έρευνα και μόλις 1 στους 10 από αυτό το 30% κάνει πάνω από 10 συναλλαγές το μήνα. Πάντως, το 80% όσων κάνουν χρήση τέτοιων υπηρεσιών δήλωσαν ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους.

 

ΠΗΓΗ:https://www.epixeiro.gr/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7/Top-Stories-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF/10941-%CE%9F%CE%B9-%CE%88%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%85%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%84%CE%BF-e-banking-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%87%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD

ΚΛΕΙΣΙΜΟ